اقتصاد-جدیدترین اخبار ایران و جهان | پایگاه خبری جام جم

به سمت پایان فرسودگی
«جام‌جم» روند ساخت‌و‌ساز در نوسازی در مناطق قدیمی را بررسی می‌کند

به سمت پایان فرسودگی

سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟

سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟

۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵ | نظر

طبق اعلام بانک مرکزی، سقف تراکنش بانکی روزانه بسته به نوع انجام عملیات تراکنش از پنج تا ۴۰۰ میلیون تومان متغیر است. همچنین سقف خرید روزانه از طریق دستگاه خودپرداز از ۵۰ میلیون برای هر کارت تا ۲۰۰ میلیون تومان برای تمام کارت‌های هر فرد متغیر است.

توسعه تجارت غذایی ایران با همسایگان

«جام‌جم» از وضعیت بازرگانی با کشورهای همسایه گزارش می‌دهد

توسعه تجارت غذایی ایران با همسایگان

۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰ | نظر

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران معروف به ایران اکسپو ۲۰۲۴ هفته گذشته پایان یافت و به گفته مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت بین دو تا پنج میلیارد یورو قرارداد نهایی خواهد شد و طی دو سال این موضوع به نتیجه خواهد رسید. آن‌طور که مسئولان وزارت صمت می‌گویند، این اقدامات برای رفع ناترازی تجارت غیرنفتی انجام می‌شود.

بخش خصوصی؛امید ایران توانمند

«جام‌جم» از چگونگی تحقق شعار سال گزارش می‌دهد

بخش خصوصی؛امید ایران توانمند

۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹ | نظر

درطول سال‌های گذشته یکی از محورهای مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، اقتصاد بوده است. بررسی شعار های سال نشان می‌دهد در ۱۷ سال گذشته ۱۶ سال با محور مستقیم در اقتصاد همراه بوده و یک دهه نیز صراحتا به تولید اشاره شده است. همین موضوع نشان می‌دهد ایران از نظر جایگاه اقتصاد هنوز به نقطه مطلوب نرسیده و نیازمند کار اساسی بیشتر در این زمینه است.

معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!

عضو هیات رئیسه اتحادیه املاک مدعی شد

معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!

۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲ | نظر

عضو هیات رئیسه اتحادیه مشاوران املاک گفت: اخیرا شنیده می‌شود که برخی مبادلات در بازار مسکن از طریق دلار و بیت‌کوین انجام می‌شود که به نظر من علت آن ایجاد سامانه خودنویس و نبود واسطه برای مدیریت قراردادها است.

دستاورد ۵میلیارد یورویی اکسپو ایران

«جام‌جم» چگونگی برگزاری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی۲۰۲۴ را بررسی می‌کند

دستاورد ۵میلیارد یورویی اکسپو ایران

۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ | نظر

ششمین نمایشگاه توانمندی‌‎های صادراتی ایران یا همان ایران اکسپو ۲۰۲۴ دیروز پس از پنج روز فعالیت به کار خود پایان داد. از راه‌های معرفی توانمندی‌های یک کشور یکی برگزاری نمایشگاه در یک دوره زمانی مشخص است تا تجار و مسئولان کشورهای خارجی بتوانند با آنها آشنا شوند یا این که در نمایشگاه‌های دیگر کشورها حضور پیدا کنند.

معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز

معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز

۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹ | نظر

نرخ ارز در بازار غیررسمی که در روزهای اخیر و پس از نوسانات هیجانی، یک روند کاهشی را در پیش گرفته بود با اندکی نوسان نسبت به روز گذشته معامله شد.

مقاومت بازار طلا برای شفافیت

«جام‌جم» دلایل تعطیلی واحدهای صنفی طلا و جواهر را بررسی می‌کند

مقاومت بازار طلا برای شفافیت

۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳ | نظر

زمستان سال گذشته بود که سازمان امور مالیاتی کشور اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و همچنین اتصال همه صاحبان مشاغل به این سامانه را در دستور کار قرار داد. به همین دلیل موجی از شایعات در خصوص افزایش ۲۵ درصدی مالیات طلافروشان در رسانه‌ها مخابره شد؛ این در حالی است که هیچ‌گونه افزایشی در نرخ مالیات طلا اتفاق نیفتاده بود.

حقوق بازنشستگان ۳۵ درصد افزایش یافت

سخنگوی دولت:

حقوق بازنشستگان ۳۵ درصد افزایش یافت

۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳ | نظر

سخنگوی دولت گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان امروز در هیات دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

رشد ترانزیت در جاده تحریم

«جام‌جم» وضعیت ترانزیت را در کشور بررسی می‌کند

رشد ترانزیت در جاده تحریم

۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷ | نظر

اخیرا مرکز آمار ایران گزارش عملکرد ترانزیت خارجی در سال ۱۴۰۲ را منتشر کرده که رسیدن حجم ترانزیت خارجی کشور به ۱۷.۸میلیون تن حاکی از بهبود عملکرد ترانزیتی کشور و شکستن رکورد ترانزیت خارجی است.